37;






Jaha. Vad är det här för matjippo nu då tänker ni, kanske. Jag ska skriva lite kort.
Det här matjippot är min hemkunskapsläxa som jag nämnde. Gjorde ju trerättersmiddagsdebut(det var drygt att skriva) i fredags!! Lagade mat i princip hela dagen och dukade och diskade och fixade och höll på!!!
Till förrätt blev det en trattkantarellsoppa, den blev godast typ. Smakade lent och gott och den blev perfekt kryddad. Recept finns på recept.nu
Sedan testade jag på att göra egna krutonger, couscoussalld och fetaostinbakad kyckling(quorn borde gå lika bra till er som är vegetarianer). Gud!!! Blev så mätt!!!
Fick dock inte så bra bilder på maten(kycklingen ser helt brutal ut) :(
Men det är väl smaken som räknas!!!
Till efterrätt gjorde jag en morotskaka som blev bra och god och morotig?. Japp.
Och så enkelt var det!!
Resten av recepten finns på; recepten.se tasteline.com och matklubben.se
Men sluta att läsa nu, gå och ät istället mina vänner!!!

Kommentarer
Postat av: clara

ofta man kan fylla quorn

2011-11-07 @ 17:05:30
Postat av: stina

vet ej öh testa!!

2011-11-07 @ 18:12:09
Postat av: Sofiegirl

Hallå?!? Mer inlägg!! Dör om jag inte får se och läsa om mat ju!

2011-11-17 @ 16:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0