21;

tjaaa!
qlara frågade om jag inte kunde lägga upp receptet jag använde till cheesecaken och visst kan jag göra det!
...fast inte nu. är nämligen hos pappa och receptet är i min receptmapp hos mamma. synd synd.
men jag hade iallafall tänkt visa hur jag tillagade min middag igår/min lunch idag. åt samma sak, japp.
steg ett:
ta fram ingredienser! jag var för lat för att göra egen ostsås så jag köpte eldorados pastasås med ost på willys. det är lättlagat, man kokar upp 2,5 dl mjölk i en kastrull och blandar ner mixen i förpackningen. tre påsar i varje förpackning, dvs till tre måltider. värt!!
men ostsås i sig är ju ingen riktig måltid! till det så ville jag ha någon form av pasta. men det finns ju så många val! denna gång valde jag tortellini med mozzarella och tomat-fyllning. liksom, min favoritkombination! jättegott. posade lite fashionigt med pastan också, såklart.
Steg två:
koka pastavatten!
steg tre:
lägg pastan i vattnet i ca två minuter.
och rör ihop mjölken med innehållet i pastaostsås-påsen. spisen ska vara på typ medelvärme! ska se ut ungefär såhär. och efter ca två minuter är även ostsåsen klar!
sedan rör man ihop alltihopet i en skål, eller om man vill ha en platt tallrik eller en elefantkopp eller vad man nu föredrar att äta ur. go crazy!
som sagt åt jag detta både idag till lunch och igår till middag. när jag åt det igår så blev ostsåsen jättetunn så jag blandade i lite mjöl för att få den mer kompakt. men när jag gjorde det idag blev den alldeles för tjock, så det var inte alls lika gott idag. gjorde också en hel förpackning ostsås till bara typ 10-15 tortellinibitar, så det ser ut som att det bara är sås i skålen. men det är pasta också, faktiskt! synd.
men jag rekommenderar ändå detta om man är hungrig och vill ha något snabbt och gott! fast om du är värsta healthy så är det kanske inte så bra. men om du är som jag och gillar ost, så GO FOR IT.
nu börjar detta spåra ur känner jag så jag ska sluta skriva. pusspuss hoppas ni ätit något riktigt gott idag. ostpussar till er

Kommentarer
Postat av: clara

alltså alice faaaan vad snygg du är på bild två seriöst skitsnygg?????? och sånadär pastasaker är livet mmmmm

2011-09-10 @ 19:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0